wednesday sov-morning


2009-01-14

Sovmornar är väl för underbara? Ett stort tack till alla nioårselever ifrån Arboga som ska komma och besöka skolan idag, det gör att Gunnel, HR-lärare, måste ta hand om er vilket gör oss lediga fram till klockan tolv!! Helt utsövd vaknade jag klockan halv nio, men låg kvar till nio. 

 Har gjort en super smaskig frukost, jordgubbssmoothie!
Så fräscht och friskt att äta nå sådant på morgonen. Den här, med varierande smaker, brukar göra min morgon. Oftast med en kopp te efteråt också.

JORDGUBBSSMOOTHIE   1PERSON

2dl
frysta jordgubbar
2msk frysta blåbär/hallon
1/3 banan
3,5dl mjölk
(1tsk vaniljsocker)

Spara eventuellt några bär till topping. Mixa alla ingridienser, servera - i ett stort fint glas (om jag får bestämma), n' ENJOY!



Nu tänker jag ta mig i kragen och komma igång med mina "spring favorites" bilder. Det är ju faktiskt riktigt roligt, så jag vet inte varför jag inte börjat tidigare. Visst är det så att jag ofta spanar in och håller mig till "trender", just nu är det väldigt mycket som är trendigt och "modernt" vilket gör det väldigt lätt för alla att hänga med i modevärlden. Olika stilar/trender beroende på vilket klädesföretag, vilken designer/"modevetare"/tidning du väljer att följa/titta på,i.
Jag tänker välja ut olika "fashion shops" och plocka mina favoritplagg och samla dessa på en bild som jag sedan publicerar här, skriver ut pris osv. Grymt rolig grej!

chiy.se
forever21.com
ellos.se
hm.com/se
victoriassecret.com
shopbop.com
yesstyle.com
asos.com

Det där är hittills de sidor jag tänker undersöka, fler tillkommer säkert på vägen!

Nu är det faktiskt så att jag ska lägga mig i ett varmt och skönt bad och titta på ett avsnitt av One Tree Hill. Det var något som jag skulle hunnit igår, men det gjorde jag inte, var lite för trött. Vi var nämligen två dumma ungdomar, som inte kunde sova natten till tisdagen, så vi tyckte att det var bättre att vara vaken hela natten, vilket vi också var... Men frågan är, var det så smart? Jag såg ut som ett slitet vilddjur i skolan! Men det var faktskt värt det. ; -)

Ikväll, efter pluggandet, slänger jag upp en bild förhoppningsvis.
Until then, have a reeeealy naaajs day ; -)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0