just try me


2009-03-20

Livsmedelkunskaps- och datakunskapsprov idag!
Livsmedel gick käpprätt åt helvete tror jag, medan datakunskapen gick som en dans!
Fast det anar jag nog att det gör även för den allra sämsta, för ett lättare prov har jag aldrig stött på tidigare..


Kom hem vid halv fyra typ.. Var med och firade pappa lite (50 barre idag, gubben!) innan jag åkte till jobbet! Idag var det riktigt jävla roligt att jobbal Enbart män, gubbar och pojkar där.. Allt från 89:or till... 70 åriga gubbar? Gott & blandat med andra ord! Serveringen var piece of cake trots att dom var bokstavligen talat TÖRSTIGA och att det var tre rätter, 80 pers osv.. Jobbade rätt mycket i baren idag, många komplimanger.. Roligt, hahaha! En specialbeställning och önskan om fyra shottar á la lisa av en full, glad och flörtig kille, och så blev det.. Gjorde mina fyra livs första B-52:or ikväll, även min första "franska kyss", hahaha..





"B-52 är en shot som de flesta har bekantat sig med åtminstone nån gång. Skiktningen kan vara svår att få till, men använd baksidan av en tesked alternativt barsked och häll försiktigt så ska det fixa sig.
En lite extra kul grej, är om man med en tändsticka tänder eld på shoten och snabbt suger i sig alltihopa via ett sugrör."


2 CL KAHLÚA
2 CL BAILEYS
2 CL COINTREAU


Blev ingen fireshow för mina barhängare inte.. Dom fick nöja sig med två varsina sådana, med lite för mycket av Kahlúa (det bruna).. Men med ett litet leende på läpparna och ett oskyldigt "uuups" så tänkte dom inte på att det blev för mycket eller för lite av det ena eller andra! ;-)
 


Kommentarer
Isssa

Jag vill också jobba där :D ;]

2009-03-20





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0