praktik och praktiskt


2009-03-02

Hällbackens ålderdomshem(s kök) fick idag en ny praktikelev!
Började cirkus 07.45, fick sluta 16.10(!!!!!), bara det tycker jag säger att dom låter mig känna på det riktiga arbetslivet lite för mycket. Det är långt ifrån roligt att jobba i ett jävla storkök, åtminstonde om man är praktikelev... Visst är dom snälla som bara den och positiva, glada, but... that ain't enough to make my mondays and fridays woorth living... faktiskt... Förväntade mig sjukt mycket mer, fast, vad jag målar fan på väggen nu... Det var första dagen, det kanske blir bättre?
Jag höll antingen till i disken eller med trasa och spritflaska i högsta hugg. Det praktiska som hade med mat att göra som jag gjorde var att skära sallad (till oss personal), göra iordning mackor, skära grönsaker och lägga upp några (många) frusna biff á la lindstöm-biffar på olika bläck... B to the O to the OOOORING.

Egentligen har jag nog en del som jag skulle pluggat och gjort under lovet, men jag har ju varit sjuk, så jag hade inte möjlighet att ta hem några böcker..  - uuuuuuups
Men jag ser fram emot morgondagen och skola iallafall! Hoppas det blir att pumpa gym med Emma och Emmy på idrotten imorgon igen, haha, grymt roligt.

Idag efter praktiken skjutsade pappa upp mig till Elin, vi tog oss ner till Ekbacken för omyte (trots då vi övervägde att stanna hemma pga. äckel-blötsnö-vädret) och därifrån joggades det ner till Gäddgårdsvallen för träning på grus(snö)plan! Lika spårad och rolig träning som vanligt, två-mål är en höjdare! Frusna och tränade fick vi skjuts upp till Ekbacken igen för dusch, en låååååååååång jävla varm dusch.. Jag och Elin snodde någons balsam och shampoo, det var orange och luktade gott, tack! Sen knatade vi upp till henne, käkade, gjorde te och jordgubbar, pratade och hade väldigt mysigt och trevligt :]  moderat-elin, stå på dig, bli doktor och köp oss en fet våning i miami!

Nu ska jag.. nej det ska jag inte ser jag.. tänkte gå och göra mamma sällskap framför den sista halvtimman av CSI, men det är ynka-pynka fem minuter kvar och jag har återigen missat ett avsnitt, FAN. Jag går och tar lite mer annanas istället...

God fin jävla snöig natt! (VILL HA VÅR OCH SOMMAR NU NU NU!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0