söndag morgon


2010-08-29

Ojsan hoppasn lillebror!
Det är så dumt av mig... Att inte hålla en jämn uppdatering! Nu blir det dock ändring på det eftersom jag igår hämtade ut min nya Mac Book på skolan. Är jag nöjd? Jag är jävligt nöjd. Dock en himla omställning från att ha varit en trogen Microsoft användare. Tack vare min syster fick jag hjälp att komma igång.
Så, vad händer nu och vad har hänt?
I torsdags hade jag bara en lektion i skolan, 09.30-10.30. Men kom jag iväg? Nej. Lite komiskt var själva händelsen. När mamma och jag skulle gå ut till bilen, vi var redan lite sena till tåget, så utbrister hon "och vart fan är bilnyckeln?". Jag menar, hur ska jag veta det? Jag har ju inte körkort. Då ringer hon till pappa och tro på fan att han har fått med sig nyckeln OCH extranyckeln ner till jobbet. Så där står vi utan nyckel och utan bil. Och oavsett om han hade kommit hem med nycklarna hade jag inte kommit i tid till varken tåg eller lektion. Så vi fick gott ringa till skolan och förklara situationen.
Det var en rolig lektion... Men jag jublade inombords när jag insåg att jag skulle få en dag ledigt. AWESOME. Jag och mamma knallade ut i skogen med Gizmo och plocked svamp. Eller erhm.. Vi hittade flugsvampar.
Sen agerade jag chaufför till Köping, sen hem till Arboga för fotbollsträning.
It was raining cats and dogs, literally! Men det blev en kanon träning för det. Det var min tredje träning sedan uppehållet på ett år. Ooooooch guess what? Jag får spela match på söndag.
KP: "Jenna, jag tror att det är någon som ska gå nu"
J: "Ja, Lisa, du ska vara med på matchen på söndag!"
L: "Va?! Nej!! Erhmm.. Har ni sett mig spela eller?!?!"
J: "Ja, och det är därför vi vill att du ska vara med, he he"
KP: "Det såg riktigt bra ut på träningen"
L: "Heh.. Okej då. :-D :-D :-D :-D"


I fredags då?

Skola! Aktivitetsdag i Stadsparken med tvåorna. Sedan fick vi gå till skolan och vänta på våra datorer. Tåget gick 12.56, Emmy och jag fick våra datorer färdig formaterade ca 12.52. Gissa om vi fick lägga benen på ryggen och allvarligt talat köra sprinterlopp till stationen? Har nog aldrig flåsat så mycket i hela mitt liv! Men vi hann! Emmy hann till och med pipa sitt tågkort. Jag å andra sidan som inte har något kort än och köper enkelbiljetter, jag fick betala på tåget. Normalt har de varit så snälla och dragit av den där "femtiokronors" avgiften. Men inte den här surgubben, han skulle promt ha 110 jävla svenska kronor för en enkelresa hem till Arboga. Fy fan.
Kvällen bjöd på oplanerad, spontan utgång. Eller nej vi gick inte ut, men hade det oerhört trevligt hos John. 18års firande. Gick hem med gosen och sov där.. Ganska jävla onyktert från båda hållen. Jag däckade på golvet, för att sen lägga mig i soffan och däcka där. Han var bara för full och rolig. "Vem är idiot?" ;-)


Lördag?

Vaknade vid åtta, sen somnade om.. Blev väckta vid elva, för att han tydligen bett om det? Sen kunde vi inte somna om. Då kom jag med super idén om att vi skulle gå ut på promenix. Kanonväder var det och friskaste luften mina lungor fått smaka på länge. Men ju mer klockan blev, ju sämre började jag må. Tillslut trodde jag att mina ögon skulle ploppa ut! Hade så ont i huvudet att det värkte i mina ögon? Sen kom illamåendet! Kul att vissa blev att må kanon istället. Sen gick vi upp på stan, han skulle kika fotboll och jag skulle gå till mamma för att sen åka hem. Fick dra en "hej här kommer jag i gårdagens festoutfit, make och klackar med STRUMPOR!!". Kände mig lite för ful och ofräsch. Kanske kan det ha varit tack vare att jag hade en sån fin kille bredvid mig också? ;-)
Kvällen spenderades i soffan. Fick i mig lite mat, men spydde upp det mesta. Uhm, jag som hade planerat bra uppladdning inför matchen.

IDAG!

Nu mår jag TIP-TOP, så snart jävlar ska det kickas some skinny västerås asses!!
Och vill ni veta en rätt äcklig sak? Jag duschade aldrig igår, mitt huvud pallade inte.. Så det måste jag göra nu. Ser rätt ful ut, och luktar rätt äckligt tror jag. Ett samlat ord för mig just nu: babian

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0