tisdag morgon


2010-08-17

God förmiddag! Eller.. I mitt fall är det egentligen god morgon. Kom inte upp ur sängen förrens runt tio.. Och vad är inte bättre att vakna av än att lilla kattungen Leo hoppar upp och tassar runt på täcket?
Det regnar och blåser ute.. Då tappar man lite suget på det mesta! Men jag har i alla fall fått i mig min frukost, havregrynsgröt. Jag tycker att alla borde äta det till frukost! Det är gott, nyttigt och man blir sjukt mätt av så lite! Skit i snuskiga mackor och tråkig yoghurt osv. Hungern kommer komma krypandes snarast, och det är ju lite irriterande.

Nog pratat om vad jag tycker att alla ska äta till frukost, haha..
Idag har jag planerat att köra bilen vart vi än ska, övning ger färdighet! Jag fyllde ju 18 för ungefär tre veckor sedan, så det är nog bäst att ligga i så gott det går.
Efter vårt stadsbesök (Arboga, stad.. mjaouanja, jo det är det väl.. Men finns inte så mycket att se) blir det till att röra sig mot kusin Linus som fyller 20 år idag! Stoooooort grattis.
Efter det åker pappa och jag ner för att spana in damerna, div4, när de spelar mot Tillberga! Hoppas det hinner klarna upp lite tills dess bara så man slipper stå och dra på sig köldutslag och en förkylning. Hade ju tänkt att börja kicka lite boll igen, på torsdag faktiskt, om jag får reda på vart mina benskydd är bara..

Och en liten parentes om gårdagen (eller tre).
På posten kom vårat e.l.f smink som vi beställt.. Blev superöveraskad över kvaliten på mineralsminket, hur grymt som helst! Deras Basicsortiment för ca 18kr/produkt.. Njaaa.. Helt okej, duger i krig!
Något mer som också kom på posten var ett litet paket i från eleven.se(?)! Och när jag öppnade det så låg det, till min stora förvåning och glädje, en burk med tandblekningspulver! Jag som har tänkt och tjatat över blekning hur länge som helst! Då slog det mig att jag var med i en tävling om just ett blekningspulver, jag vann tydligen? Happy moment!

På tal om happy moment så kikade jag på damernas träning igår.. Blev riktigt sugen på att börja spela igen, så.. Som sagt, torsdag, om benskydden dyker upp!


Och en grå och regnig dag som denna tycker jag att det passar bra med en skön låt! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0