Make Up - A lil' bit of gold


2010-12-23

Här har jag gjort en ögonmakeup som passar riktigt bra till fest!
Jag har använt mörk guld-varm brun längst ut på ögonlocket samt i globlinjen och skuggat uppåt brynen, ljusare
kall grå-brun skuggat innåt ögat i globlinjen och längst innåt,
guldskugga mitt på ögonlocket samt skimmrig vit skugga längst in i ögonvrån och precis under brynet som highlightning.
Jag har lagt en tunn och fin svart eyeliner längst fransraden på ögonlocket.
Vid den undre fransraden har jag lagt en kletig primer för att kunna fästa mitt guldglitter.

Alltså behöver du:
Primer, mörk varm brun skugga, lite ljusare kall gråbrun ögonskugga, guldig ögonskugga, ljus vit skimmrig ögonskugga, svart flytande eyeliner, och löst finkornigt gulglitter. Och självklart mascara!

 


Kommentarer
Anonym

sminkvideo!!!!!! :D bra blogg btw ;)

2010-12-23





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0