Make Up - It's All About You


2010-12-17









































En simpel fest make-up i favoritfärgerna brunt och guld!

TIPS: Sitter dina ögon tätt ihop? Gör en illusion av att de sitter längre ifrån varandra genom att enbart lägga mörk skugga längst ut av skuggningen (som jag gjort på bilden längst upp).
Sitter dina ögon däremot lite tätt ihop så ska du göra precis tvärt om.. Fortsätt med det mörka inåt ögonvrån (som jag gjort på bilden längst ned).

Under kindbenen skuggar jag snett uppåt med ett puder i mörkare nyans just för att verkligen markera dem och skapa djup. Och intryck av att jag ska se lite smalare ut i ansiktet!
Ovanpå kindbenen lägger jag en ljusare skimmrande solpuder för att få lite highlightningeffekt.
På läpparna blandar jag läppbalsam med lite concealer för att sedan applicera ett guld-brunt halvtransparent läppglans.  - Klart! Lycka till :-)


Kommentarer

sv: ja den sminkningen va skit snygg du länkade till! jag har det mesta själv i basväg, sen kanske jag inte har lika många ögonskuggor som dig, haha. jag äger ju en foundation, concealer och puder som jag använder iaf :) och dagkräm då att ha först. jag har väl egentligen det mesta utom så många ögonskuggor och typ olika rougher. vad kan du få för pris utav det? ;)

2010-12-17




så sjukt fin är du lisa! <3

2010-12-21




Hej! Kommenterar kanske på ett rätt gammalt inlägg, hehe. Men undra du sminkade dig sådär, steg för steg! Skulle bli jätte glad! :D /Emma

2012-06-05





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0