onsdag kväll


2010-10-06

Kom hem från skolan och allt ca 18.00.
Planerna därefter såg ut såhär:

Äta - Check!
Promenad - Fail!
Skriva CV - Check!
Plugga försäljning och service - Check!
Borsta tänderna - Check!
Armhävningar - Fail!
Sit-ups - Check!
Duscha - Check!
Sova - C H E C K, snart...


Sammanfattningsvis kan vi säga att jag lyckades med det mesta "riktigt jävla nödvändiga". Men jag misslyckades med det jag helst hade velat orka och hinna med. Jag hinner ALDRIG träna längre! Det är riktigt tråkigt att vi har tre veckor av fotbolls-uppehållet kvar.

Mina dagar ser oftast ut såhär:
05.45 - Uppstigning
08-13/15 - Skola
17-18 - Hemma på landet
18-23 - Äta, plugga, sova

Den tiden som är mellan allting, går åt till att vänta på buss, tåg eller skjuts! Vilket oerhört tråkigt liv jag lever nu. Eller va fan säger jag? Tråkigt är det väl inte, skolan är underbar och körkortspluggandet är ju roligt på sitt sätt. Slipper det snart ändå, hoppas jag.
Och när jag väl har körkort så kan jag lättare komma hit och dit och på så sätt spara tid. Skö to the nt! Får lägga all krut på teorin och körningen nu tills jag har det i handen. Då kan jag köra stenhårt på träning, ehm.. När jag, uh, köpt gymkort ;-) Ja, nu lovar jag officiellt att jag ska köpa gymkort direkt när jag tagit körkort! OCH använda det!

Det var ett av alla löften jag utlovat nu på kort tid.
Mitt första löfte blev fastslaget i söndags... Eller jag lovade officiellt vad jag skulle ha som nyårslöfte det här året. Det är lite av kris-varning på den fronten. Och var det handlar om vet bara Carolina, Jonas och Douglas om. Jag menar någon gång måste jag stoppa mig själv, kan inte fortsätta såhär, det håller absolut inte i längden!
Emmy och jag har lovat varandra att vara nyttiga, dvs, röra på oss ofta och mycket, inte dricka alkohol/läsk i onödan, äta lite men ofta (NYTTIGT OFC), äta vegetariskt (för det mesta), dricka mycket vatten och absolutly no candy eller liknande.
Förutom det ska vi också sköta skolan bäst, inte bra! Längst fram på lektionerna, göra alla läxor och uppgifter direkt, vara överabitiösa och aldrig vara borta från skolan.
Och nu detta träningslöfte... Men det är bra att officiellt lova saker, då håller man dem såååå mycket bättre än om man bara skulle tänka dem.


Ja tack, ja tack, ja tack! Den här lilla räsern förtjänar jag när kortet är mitt.
Hör ni det mamma och pappa? ;-)

Kommentarer

nej lisa. dra till med en schysstare bil. den där ser ut som en liten hundkoja ;D

2010-10-07





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0