tisdag kväll


2010-10-12

Som sagt så hade vi inte prov idag... SCORE! Något som inte var så himla score, var att våran projekt och företagande läarare Jenny hade försovit sig. Blev det någon lektion? NEJ, ingen alls. Liksom, Hade kunnat börja 09.30 istället. Men nej, vi ska sitta i skolan och vänta på lärare vi! Aej, så farligt var det inte. Vi fick ju tid till att sitta och plugga till provet. Guld, kanon, jätte bra, awesome. Pluggade vi? Njaeaaaah.. Nej, OFC not. Men det ordnar sig.

Sen hade vi naturkunskap och efter det lunch... MEN, bam bam baaaam, efter det var det stylistlektion - hår, som stod på schemat! Roligast på dagen. Uppgiften från förra lektionen var att leta fram en bild på en frisyr som vi själva tyckte att vi skulle passa bra i. Vi blev indelade två och två. Sedan skulle vi göra den andres "önske styling" på varandra! Eller så likt som möjligt åtminstone. Förmodligen för att känna oss lite hemma med tängerna och metoderna.
Jag och Jennifer blev indelade. Som tur var kom Victoria och hjälpte mig i slutet när vi hade gått över tiden då Jennifers hår (och löshår) tog FÖR lång tid att locka. Here comes pic's:



Måste verkligen tillägga att jag inte är van vid att jobba med löshår.
Svårt med två olika material sådär. Sen var det lite trassligt, eller hur Jennifer? ;)
Men, övning ger ju helt klart färdighet, så det är bara att fortsätta!


Victoria med lite hjälp av Jennifer gjorde den här snygga uppsättningen på mig!
Ska verkligen notera hur allt är uppsatt när jag tar ur alla spännen osv ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0