onsdag kväll, typ


2010-09-01

Lisa på biblioteket!



Hej och hå!
Jävlar vad dagarna rullar på fort. Det är redan torsdag i morgon!
Idag började vi klockan 08.00 med en ca 3 timmar lång hantverkslektion/stylistlektion. Om det var roligt? JA! Vi fick dela upp oss två och två och leka "kund" och "stylist". Sen skulle stylisten tvätta kundens hår, göra den sköna huvudmassagen och sen skölja och ha i inpackning/balsam. Efter det var det dags för stylisten att STYLA kundens hår. Yes bro, vi fick fria händer att styla våran kund. Dock bara hårstyling, men ändå! Sjuuuuukt roligt. Hade massa produkter och verktyg att välja mellan.
Jag var stylist och Mimmi vad min kund. Riktigt kul att styla henne och hennes hår. Skiftningarna och alla slingor hon har i hennes hår är så fina, så jag tyckte att de skulle göra sig ännu bättre i lockigt hår. Så jag fönade och platt-lockade håret.. Inte för lockigt eftersom det ändå bara är vardag. Nästa gång ska jag ta en bild! :-)
KANON KUL. På fredag ska vi göra läppar (trodde ju att vi skulle göra det idag).
Förstår ni vilken underbar skola jag går på? Btw så hade jag bara den lektionen, lunch sen naturkunskap. Efter det sprang jag och Jannika till tåget och fick åka gratis eftersom vi (hehehehehe) inte hann ta ut biljett och ingen av oss kunde betala på tåget med våra kort. Helt okej!
Eftersom vi hann med 12.56 tåget så var vi hemma 13.20 i Arboga. Och jag gick till biblioteket och tjyvläste lite träningstidningar osv, OFC! Jag gick undan lite så jag kunde slå upp min älskling och föreviga vårt biblioteksbesök.
Mamma kom och hämtade mig, men.. På vägen till mig så passade hon på att klippa en katt med bilen. Nu sitter jag iaf här.. I kväll blir det film med sällskap, och en promenix hoppas jag på!
HERÅ ♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0