Svar på kommentarer!


2011-02-06

Först och främst vill jag tacka alla gulliga läsare som slänger in kommentarer då och då. Vare sig det handlar om att ni tycker en sminkning är fin eller om ni tycker att jag uppdaterar dåligt. Alla kommentarer uppskattas, det är verkligen 100 gånger roligare att blogga när man får lite feedback! :-)

Amanda
:
"hej, jag ska väl snart välja gymnasium och är intresserad av styling men funderar på vad man ska göra sen efter gymnasiet. Är det lätt att hitta jobb och är det bra betalt?"

Svar: Hej Amanda! Styling är ju ett begrepp som innefattar många delar. På Plusgymnasiet får vi lära oss om make-up, hudvård, hårstyling, hårets uppbyggnad, hårvård, manikyr, olika typer av nagelbehandlingar, nagelns uppbyggnad, massage, färg- och formlära, olika kroppsformer, stilar/stilanalyser, kundbemötande, kundservice, projekt och företagande, försäljningsteknik m.m.

Så det beror mycket på vilken bit du är intresserad av! Om du är social, framåt och duktig på det du gör så kan du komma långt oavsett vilken del du väljer. Med en stylistutbildning från Plusgymnasiet kan du konkurrera ut alla tjejer i alla kläd-, sko- och accessoarbutiker, då vi läser så många grymma kurser! Men om det är just make-up artist (eller nagelteknolog) du skulle vilja jobba som så kräver det oftast ett certifikat som visar att du har gått en make-up artist utbildning. Dock finns det undantag - Skaffa en bra praktikplats (på det stället du är intresserad av att jobb på - helst), öva öva öva och se till att bli bäst så kan det lösa!


Inom den här branschen får man många gånger jobba sig uppåt också. Exempelvis börja med att söka jobb på en kicks som butiksbiträde, även fast du är intresserad av att jobba på Make Up Store som make up artist. Så ja, det är lätt att få jobb om du verkligen satsar och om du är beredd på att jobba dig uppåt.

Om det är bra betalt kan jag inte svara på. Det beror som sagt på vad du väljer att jobba inom.
Om det är något mer du funderar på så, tveka inte, hör av dig! :-)


Anonym: "har du färgat tillbaka håret till mörkblond? Bästa sminkbloggen har du för övrigt!"

Svar: Hallå! Nej, det har jag inte. Det var bara en sminkning som jag helt glömt bort att publicera. Så jag är brunett fortfarande. Tack! Jätte kul att höra, det värmer verkligen! :-)

Anonym: "Hejhej! Tycker du är grymt duktigt och inspirerande:) Tänkte höra om du ville lägga ut en lite diskret balsminkning som passar till en klänning åt det gråa hållet, skimrig champagne ungefär fast grå;) Skulle verkligen uppskattas! Kram"

Svar: Hej och tack! Blir hur glad som helst av alla fina saker ni skriver :-) Bal, åh vad roligt! Visst kan jag göra det. Slänger ut en imorgon - på min lediga dag (woho). Kram på dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0