Make Up - Fylla i ögonbryn


2011-02-10

Här kommer en liten "steg för steg" på hur jag fyller i mina ögonbryn. Jag går alltid efter den här ordningen, men gör inte alltid denna form. Den som jag visat nu är en lite hårdare och mer markerad variant. Jag har fyllt i brynen med penna den här gången, men skugga går lika bra!

 

Vad du ska ha för färg beror självklart på vad du tycker är snyggt. Men jag skulle rekommendera att ta en skugga/penna som är så lik din naturliga färg på brynen eller en färg som matchar med din hårfärg.

 


1.
Naturliga/ofyllda
2.
Fyll i brynet till hälften, markerat, i underkant (underifrån)
3. Fyll i brynet där du själv vill att det ska börja, följ därefter med pennan längs brynets ovansida.
Du fyller alltså i konturerna av brynet
4. Fyll i med färg i resten av brynet och följ med pennan/skuggan tills stråna slutar.
Om du upplever att ditt bryn är för kort kan du alltid förlänga det med hjälp av din penna
Resultatet blir oftast väldigt skarpt - Ta en ögonbrynsborste/ren och torr mascaraborste och borsta i brynen. Du får på så sätt ett mycket mjukare och naturligare resultat.

Finish. För att brynen ska hållas på plats så tar jag alltid en ögonbrynsborste och sprayar ner med hårspray, för att sedan kamma brynen längs med så att inga strån spretar. Brynen stelnar och håller sig på plats hela dagen :-)

 

 


Här ser ni två olika varianter av ifyllning av ögonbryn.

 

Vänster - Hårdare och mer markerat, lite allvarligare
Höger - Naturligt och mjukare, lite snällare
Du kan skapa olika intryck med dina ögonbryn, testa dig fram och se vad som passar just dig!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0