Resa - Egypten, Hurghada


2011-01-23

Igår var vi uppe med tuppen! Vi gick upp klockan åtta för att avnjuta lite frukost. Och hur var frukosten då? Hmm.. Det fanns otroligt mycket att välja på. Så ja, den var helt okej.
Efter det så tänkte vi lägga oss vid poolen - Men, solen hade inte hunnit nå ner till solstolarna så vi fick glatt sitta och vänta ett tag.
Efter några timmars solning så försvann solen från vårat hotell och vi blev visade (av handdukspojken) en takterass där vi kunde sola. Riktigt bra - Men utan pool.
Efter det tog vi oss en promenad runt omkring och vi konstaredade att det inte är lätt att vara tjej (turist) här. Det visslas, kollas, flirtas och gud vet vad när vi går förbi. Och alla vill bjuda på te! "No pay, it's gift!" är var dom säger - Jo tjena! Visst att man inte behöver betala för teét du dricker. Men dom har affärer i baktanke.

På kvällen gick vi ut och åt på Memories, vilket vi även gjorde i fredags. Den restaurangen kan man äta på utan att bli sjuk/ få magproblem!
Efter det gick vi och tittade lite i olika affärer efter presenter m.m. Och vi hittade en otrolig väskaffär med grymma väskor och grymma priser!
Mamma (och Malin), om du läser det här.. Vill du ha en väska? Och i vilken färg/stil?
Jag skulle köpa en väska, men hade inte tagit med mig pengar. Jag var lite osäker på vilken storlek jag skulle ta.. Vet ni vad han gör då? Jo han packar ner väskan i en påse och säger att jag ska ta med den, känna/testa, och sen komma tillbaka imorgon och betala! Snacka om godtrogna!
Efter det gick vi och la oss och myste med The sims 3 och O.C.

Idag har vi ätit frukost, jobbat på brännan och förhandlat lite!
Och nu ska vi på en promenad igen, fast åt andra hållet! :-)

Kommentarer
mamma

hej! mamma vill ha en väska om det är väldigt bra

pris och pengar kvar.Brun som matchar min lantliga

outfit el vit som matchar den sportiga.

Som sagt ingen dyr och om det finns pengar.

2011-01-25





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0