Svar på kommentarer!


2011-01-14

"Anonym: är detta täckande? eller är I.d´s mer täckande?", "blir man glansig av den?"

Svar:
Jag tycker inte att den ger full täckning, dock var det inte det jag själv var ute efter. Självklart är det svårt att få en mineralfoundation riktigt täckade med tanke på att den är i just puderform.
Jag har tyvärr inte testat I.d's smink, så jag kan inte jämföra de produkterna. Det är dock en grov prisskillnad mellan de produkterna. Elf's betalar du som sagt 43kr (2,48g) och för I.d's får du betala 318kr (8g) - båda två har solskyddsfaktor 15 också, ett plus om du ska utomlands.
Självklart kan du bli glansig av mineralfoundation också, beroende på hur varmt det är och hur mycket du svettas. Men den är absolut ett bättre val att använda en foundation i puderform än en flytande för att undvika att bli glansig!

"Eyebrowns:
Hejsan! Jättebra blogg, verkligen :) Jag har en sak som jag hoppas att du kan hjälpa mig med...

Jag tycker att det är jättefint med fina ögonbryn, men är inte nöjd med mina. Dom är liksom lite "tunna" eller vad man ska säga, alltså inte smala utan det är liksom inte så mycket strån. Och sen så lyckades jag plocka bort ett eller två strån på där uppe på det ena brynet för typ ett år sedan och det verkar inte växa tillbaka så det är lite rakare än det andra brynet :/ Vet du något jag kan göra? Det är mest formen som stör mig, och att det ser ut som det saknas strån på vissa ställen. Hoppas du förstår hur jag menar, jag vill verkligen ha hjälp!"

Svar:
Hej och tack så himla mycket! :-) Om du bara har råkat plocka bort strån en eller två gånger så borde hårsäckarna normalt inte ha tagit skada, vilket betyder att ståna borde växa ut igen! Men om det skulle vara så att du råkat skada dem tillräckligt, så finns det inget man kan göra åt saken tyvärr. De alternativen som då finns är att tatuera strån där det fattas, eller göra en transplantation. Dock är båda alternativen ganska dyra.
Ett enkelt och mycket billigare alternativ är att fylla i brynet med en ögonbrynskugga eller ögonbrynspenna - helt enkelt!
Så det är mitt tips till dig, köp en bra ögonbrynspenna/skugga och fyll i med! Du kan variera formen och grovleken på brynen väldigt lätt.
Hoppas det var till någon hjälp. Skriv gärna igen om du har några andra frågor!

Kommentarer
Anonym

Tack för att du svarade :) Om jag köper en ögonbrynspenna så är det ju det där med färgen. Ska det vara en lite mörkare eller ljusare färg än den man har? Eller ska jag hitta en färg som är så lik den jag har som möjligt? Jag har mellanblont hår, och vill helst inte att det ska synas så mycket att jag har fyllt i ögonbrynen.

2011-01-14





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0