Slinga, tona, färga


2011-03-11

Har lite små-ångest över min hårfärg just nu. Eller okej, vem försöker jag lura? Jag har VÄRLDENS ångest över mitt hår. Vill VARNA alla där ute för toningar. Kan säga att jag var helt ovetande på den fronten när jag la i en i mitt hår. Självklart går inte all färg ur håret, men jag trodde i alla fall att ˜90% skulle gå ur. Men nej, verkligen inte. Inte efter 24 tvättar, och inte efter 48 tvättar och inte heller efter 72 tvättar... Håret suger åt sig så pass mycket färg att den blir permanent! Så här sitter jag med mitt "tonade" hår och tjurar.

En toning går alltså inte ur ditt hår. Du får inte tillbaka den hårfärgen du hade innan.
Så nu återstår det bara att rätta till mitt lilla problem. Har rådfrågat några olika frisörer och fått lite olika svar.
För att få tillbaka den hårfärgen jag hade innan ska jag antingen (om jag förstod rätt):
1. Göra en avfärgning (helblondera/bleka) av hela håret. Sedan lägga i en färg/toning i en ljusbrun/beige nyans och spara lite slingor från det blonda för att sist lägga i lite ljusbruna slingor.
ELLER
2. Slinga massvis (och då menade dom verklige JÄTTE många) med blonda slingor i håret för att successivt ljusa upp håret. Kanske lägga en ljusare beige toning ovanpå det för att få nyanserna att smälta in i varandra lite bättre.

Hårfärgen jag är ute efter är den jag har på mitt lilla egotek här nedanför.
Jag fick den genom att ha slingat mitt ofärgade hår några gånger för många år sedan, och sen helt enkelt låta solen göra resten! Så.. Enbart slingor och sol hade gjort denna hårfärg.





Kommentarer

då tycker jag du ska köra på slingor i den hårfärg du har nu!=) jag har gjort en avfärgning, men det blir ju liksom dubbelt jobb. först färga av hela håret (då blir det helblont) och sen ska du lägga i en till färg, så jag säger: slinga! =)

2011-03-11




håller me ovan :) slinga är det bästa, gör du avfärgning blir helt håret typ oranget, haha. vill du ha hjälp med slingor så kom till mig baera, jag är expert på det, har slingat massa; bex, my, jenny, mickis osv :)

2011-03-11




Frida Pygmeisk

Jag slingade hela mitt hår för ett par dagar sen, sen när solen bleker på den kommer det bli fiiint. Är du nöjd med praktiken på mus föresten? (:

2011-03-11




Lisa, bilden som är tredje från sist där du har något vitt på dig, är det en topp eller en klänning? :)

2011-03-12




Sofia

Säger som de ovan. Jag höll ju på massa och färgade mörkat och ljust och hade mig och jag slingade alltid, det kommer se bäst och mest naturligt ut:)

2011-03-12




Sv: aahh den :) fin, vart är den köpt?

2011-03-13




Felicia - livsstil & mode

Önskar att jag också passade i ljust hår :(

Jag undrar vad du har för sminkning på dig i din header? :) Ser väldigt fint och naturligt ut. Själv har jag lite problem med hur jag ska sminka mig runt ögonen för att bli nöjd, har kört på samma smink ett bra tag nu. Vore kul om du har något fint och hyfsat enkelt tips för oss brunetter med blå ögon :)

Ha det fint!

2011-03-13




Lisa

Hej! Jag har setat och letat i din blogg hur länge som helst nu men hittar verkligen inte.. Menar ditt inlägg om ett mineralkit från elf. Jag undrar vad du tycker om det och vilken färg valde du på kitet? Blir tacksam för svar :)

2011-03-14




Anonym

Du uppdatrrar aldrig ! Skiter i att följa din skit blogg nu !

2011-03-15




M

UPPDATERA MERA! tack

2011-03-19




lisly, varför bloggar du inte? :(

puss <3

2011-03-23




Malin Andersson

Jag gick från mörk lila/rött till relativt blondt genom att göra en KEMISK avfärgning, och det innebär att den bara tar bort det kemiska jag har i håret, och den sliter ytterst lite. Efter det tonade jag håret för att få bort oönskade oranga toner. Efter det har jag slingat mitt hår, riktigt mycket! Och jag är supernöjd och har inte behövt klippa mig en enda gång :)

2011-04-26





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0