Halloween how-to-do-it : Sår


2011-10-27

Slängde ihop en snabb how-to-do-it lagom till halloween! Sår,sår, och återigen sår.
Det värsta som finns (enligt mig) är färdiga latex-sår redo att klistras på huden, jag tycker att det ser mycket mer äkta ut om man bygger det själv.
Här nedan ser ni bilder på hur jag går tillväga för just ett sånt här sår! Självklart finns det tusentals olika varianter och metoder, här är en av dom:




1. Produktlista (det JAG använder) - Flytande latex, vax, fetsmink (röd, mörkröd, brun, vit, grå, svart), foundation, fixeringspuder, massa olika ögonskuggor samt gelé blod
2. Välj en plats för ditt sår (om du ska använda massa vax så rekommederar jag ett "hårlöst" ställe.
3. Grunda med latex på det området såret ska sitta.
4 & 5. Rulla vaxet till en avlång korv och placera den ovanpå latexet och tryck till så den fastnar.
(TIPS smörj in fingrarna med en fet creme så vaxet inte fastnar)
6. Smeta ur kanterna på vaxet så det smälter in med huden fint.
7. Peta upp såret och applicera ännu ett lager latex för att vara säker på att såret sitter på plats under kvällen.
8. På med foundation, försök hitta en nyans som är möjligast lik din egna hudton. Fixera med löspuder!
9. Fyll i såret med en svart färg (ögonskugga eller fetsmink)
10. Smeta på mörkröd färg i såret (ögonskugga eller fetsmink)
11. Nu är det bara att låta fantasin flöda!! Jag har använt mig av fler färger, exempelvis svart, lila, blå, brun.
Sy igen såret med en grov svart tråd och en trubbig nål (VAR FÖRSIKTIGA, sy i vaxet ni byggt med, akta huden). Fyll i såret med gelé blod.
KLART!


Självklart kan ni använda dessa grunder till att bygga vilket typ av sår som helst! Som sagt, låt fantasin flöda! :-)

Kommentarer
Anonym

vart har du köpt alla grejer som latex, vax och de? :)

2012-09-09





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0