söndag måndag tisdag


2009-01-06

Tiden går så fort... På torsdag börjar skolan igen. inte för att det är någon slags "pain in the ass", men det är ganska skönt att bara vara hemma, eller ja... Jag har nog spenderat större delen av mitt lov hemma hos min fosterfamilj, familjen Persson. :-)
Det kommer bli tomt utan Persson-familjen när vi alla börjar skolan. Tiden räcker liksom inte till. Och nu, när jag är på G att skaffa extra jobb, kommer det bli ännu mindre tid över. Mina dagar kommer nog se ut på detta vis (fruktar jag):
Buss - Skola - Buss - Jobba/Träna - Bil hem - Plugga - Sova

Det kunde ha varit värre... Men jag hatar att ha mina dagar schemalagda. Hellre att ta allt som det kommer, och få ta några impulsiva beslut! Det är sånt jag gillar, unexpected things! Lite spänning i vardagen liksom, u know what i'm saying?
Ha-ha-ha. 

I morse efter jag ätit frukost satte jag på en film inne i mammas rum, The Messengers (som för övrigt var ganska lame för att vara en skräckfilm), och när den var slut bestämde jag mig för att gå upp och fylla på med chai-te... GISSA VAD MINA ÖGON SKÅDADE? Julgranen, julgranen var borta!!! Visst hade jag hört att Malin och mamma småpratade lite om att den skulle ut, men inte idag? Det kändes som om någon stack in sju långa, vassa nålar rakt genom mitt hjärta. Julgranen ger ju den mysiga stämningen. Och nu när den är borta, är all mysighet också borta.. Jag skriver detta med en tår på min kind... Vi ses nästa år Granis :'(

Eftersom det har börjats städas och röjas här i huset, så beslutade jag mig för att haka på den husliga trenden. Så nu sitter jag framför ännu en film i mammas rum, änsålänge har hela filmen varit bränd, Tropic Thunder heter den. Visst, titta på film, är det vad du kallar städa? kanske ni tänker. MEN, samtidigt som jag tittar, gör jag rent mitt smink, mina smink"glasvaser" och min beautybox. När allt det är klart, går jag över på rummet... Sen ska jag packa ner alla mina julklappar, inredningsprylar (flytta hemifrån saker), i min flytt låda... Sorgligt att inte få se dom föens i mitten av sommaren, då jag förhoppningsvis (!!!!!!!!!!!) har fått tag på en lägenhet! Och OJ vad jag längtar!
Som ni hör så har jag lite att göra... Allt ska göras innan jag åker ner till my boo Elin, so.. better get going!

SO LONG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0