Budget vs. Lyx - Foundation


2010-12-14

CLINIQUE SUPERBALANCED MAKEUP 30ml
Den smarta makeupen. Flytande foundation med flexibel
och oljefri täckning som återfuktar och absorberar
olja där det behövs. Silkig vid applicering.


285 SEK - På Kicks

Det här är en av mina tre nuvarande foundations. Jag började använda den för ca två år sedan och har inte velat byta än. Det bästa med den är att den sjunker in så bra i huden. Jag vill jämföra den med en hudkräm som är lite mer rinnande i konsistensen. Som dom själva beskriver den, silkig vid applicering. Kunde faktiskt inte sagt det bättre själv! Resultatet (beroende på hur mycket produkt man använder och vad man applicerar med) blir täckande men ändå väldigt naturligt. Helt klart värd priset. Den är väldigt dryg och räcker länge.
Ett litet litet minus kan vara att den stora öppningen lättare drar åt sig bakterier och då automatiskt sänker den rekommenderade hållbarhetsperioden.
Rekommenderar den starkt!


MAX FACTOR XPERIENCE WEIGHTLESS 30ml
Lyxig foundation med ett enastående resultat.
Lyxigt fulländad finish - betyder inte tung foundation med maximal täckningsförmåga!
Med nyheten Xperience Weightless Foundation, vars lyxiga formula är
vispad och som innehåller fuktgivande jojoba, gurkvatten, vitaminrika havtorn och nyponextrakt,
får du en perfekt täckning som känns överraskande lätt,
samtidigt som den ger skydd mot solen, med SPF10.


175 SEK - På Kicks

Foundation nummer två som jag har i min sminkväska. Stötte på den här genom skolan där vi arbetar med bland annat Max Factors make up. Trodde verkligen inte en budgetvariant som den här kunde vara så grym! Precis som dom hävdar "överraskande lätt", det är precis så jag upplever den efter appliceringen. Konsistensen är riktigt krämig och len. Den täcker det den behöver täcka, samt gör att man får en jämn och fin textur och ton. Den ger så otroligt fint resultat. Och den luktar gudomligt!
Ett litet minus är dock att den inte är så dryg.
Rekommenderar den starkare än starkt!



Om jag ska jämföra dessa med varandra så måste jag säga att Cliniques är lite mer lyxig då den "sjunker in" i huden så fint precis som en ansiktscreme. Medan Max Factors kanske då kan upplevas som en tunn "hinna" ovanpå huden. Men om vi sedan ska vända på det så tycker jag att Cliniques kan ta lite lång tid på sig att torka och man kan bli lite lätt glansig. Men vad har man inte puder till? Hehe. Max Factors mattar ned mycket mer vilket är ett plus tycker jag. Speciellt på sommaren.

Sammanfattningsvis så är det här två GRYMMA foundations som jag rekommenderar varmt. Ingen av dem har vidare större nackdelar. Så välj och vraka gott folk! Basen är trots allt viktigast - enligt mig! Se till att testa ut rätt nyans på foundation.
Hellre en lite ljusare nyans än en lite för mörk! Annars kan det se riktigt tokigt ut. Det är lättare att mörka ned ett för ljust ansikte med puder än att ljusa upp ett för mörkt ansikte. Tänk på det :-)

Kommentarer
Linn

Hej!



måste bara säga att du har en fin blogg och att du är otroligt fin :D



Jag har en fråga och jag tror att du kanske kan ge mig råd:)



Jag undrar om jag ska hålla mig till flytande foundation eller mineral foundation eller om jag ska ha det överhuvudtaget?



För att jag ändrar hudton väldigt ofta. Sommar: jag solar, blir brun-använder, mig av mörk mineral Found.Höst: blir ljusare(har till grunden olivfärgad hudton),köper mig en passande found. Eventuellt åker jag utomlands(Väldigt ofta)blir brun, använder mineral found osv...



Jag vill gärna vara brun året om och har i princip inga hudproblem. Blir lite dyrt att köpa en massa produkter,vill gärna försöka hålla mig till en produkt som ger lite täckning och inte byta hela tiden :)



Tacksam för svar <3

2011-06-22





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0