åka? inte.. åka? eller..


2010-03-31



Malta malta malta baby.. Det var tre grymma veckor det!
Brun, fin och tight var man där, hahah.. tight.. ja just precis.
Sen såg man ut att ha mycket vitare tänder än vad man hade också och håret, det fick en helt annan färg. Solblekt och fint. PUNKT.

Om jag tänker på allt det där, så vill jag åka till Cypern pang bom direkt. Men om jag tänker på pengarna och allt runtomkring så blir jag lite mer osäker. Jag menar.. Jag ska ju ändå börja den utbildningen jag VILL gå i augusti, och den är gratis.. Det är ju inom det jag vill jobba. (Just jävlar, jag kom in på stylistutbildningen i örebro!!!)
Eller klart jag vill åka, men om jag åker så ska jag satsa på att försöka få jobb och jobba kvar ett tag, hela sommaren.. typ. Annars är det ganska waste att lägga ut 11000kr PLUS flyg t&r, fickpengar osv när man inte har ett jobb att komma hem till... Jag menar, vara fattig juni till augusti, och då menar jag verkligen fattig, är inget som lockar.. Inga nya kläder, inget smink, inga fester, ingen bil, ingen andra resa bla bla ja ni fattar..

Om jag INTE åker på själva utbildningen så... Ja, jippi, har råd med en bil, kan övningsköra hela maj juni juli (woho, eller?) och.. Kan åka på annan resa, kan köpa kläder blabla.. Kan fortsätta jobba helger när alla andra är lediga och gör sake (yey me, not), får följa med mamma och pappa till västkusten, haha!! Nej men alltså.. Nu låter det som att jag bara tar fram negativa saker med att stanna hemma.. Visst är det negativt att jag förlorar 2000kr i flyg och 2000kr i anmälningsavgift.. men det skulle min lilla hjärna och jag kanske tänkt på tidigare. Alltid jag och ångra mig... Jävla beslutsångest.

Men den stora grejen är att jag verkligen känner hur jag BEHÖVER komma här ifrån ett tag... Saker och ting börjar tynga ned för mycket. Kände precis likadant innan Malta, hur jag behövde åka iväg. Hur bra och lyckat blev inte det? GRYMT. Och jag mådde super när jag kom hem också.
Så om jag inte åker på utbildningen åker jag nog ner på min flygbiljett till Cypern och stannar där ett tag, inte bestämmer när jag ska komma hem. Det blir ju lindrigare för plånboken också.
ELLER så struntar jag helt i Cypern och jobbar lite till här hemma och åker till Thailand i 29 dagar.. Har sett att fritidsresor lagt ut charterresor i slutet av maj och 29 dagar framåt för 8-9000kr.. Det är lindrigt. Fast kanske inte bästa perioden att dra till Thailand, men skitsamma... Dock får jag troligtvis inte med mig någon dit, haha..

Jävlar vad många OM och MEN det finns.. Tro mig, det finns flera än vad jag delat med mig av här.. Och dom är fan värst.

Kommentarer
Anonym

du ska helt klart åka.. det gäller att ta sina chanser att göra det man vill innan det är försent, oavsett vad som hindrar än! om de är kärlek, om de är vad man kan få gjort här hemma osv osv.. tänk när du står där om 30 år och tänker: vafan åkte jag inte för? bara pga av en liten skitgrej som hindrade mig..

ta chansen innan du missar den, det är inte värt att ångra sig! allt som finns här hemma står kvar när du är hemma igen och de/dom som inte gör de.. nej, dom är inte värda att stå kvar heller.. för man ska aldrig låta någon ge upp en dröm!!



goo for it girl!! du kommer inte ångra en sekund!! // från en som förstår och gjort samma misstag att iiinte åka pga av en sketen pojkvän som sa "åker du så är det slut".. jag åkte inte, men nu är det slut.. och vad tror du jag gör? åångrar mig att jag inte åkte såklart!!



åk åk åk

2010-03-31




gud vilken tur att du bara säger massa positiva saker om malta! för jag har ju mämligen turen med mig att jag ska åka i sommar :D

2010-04-08





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0