lördag eftermiddag


2010-10-09

God morgon!
Det är första dagen i världshistorien jag sover så här länge som idag! Vaknade runt två!! Känns som att jag förstört hela min lördag.. :-( Men, det var det värt, kvällen igår var mycket trevlig måste jag säga. Trots alla failings!
Det började med att alla (nästan) bangade. Så jag ställde in mig på att det inte skulle bli något. Men sen kom självklart partybruden Emmie och taggade till mig, över msn, liksom! HAHA. Då är man duktig.
Vi planerade då att börja fixa oss och dricka hemma hos mig. Kollade därför tågtider från Arboga till Örebro. 20.41 och 21.41 gick dom.

Så helt plötsligt kommer Carolina och säger (efter att hon hela dagen sagt att hon skulle vara hemma idag och ta det lugnt och inte dricka och absolut inte följa med till Örebro osv) att hon är lite taggad. Jag såg en liten chans i att kunna övertala henne och tog den. Funkade det? YES! SCORE, score scooooore! Planerna ändrades därför till att vi skulle fixa oss och föra hos henne i Köping istället.
När vi satt där och drack grymma drinkar, så disskuterades det vilket tåg vi skulle ta från Köping. "20.41 eller 21.41".. Vi var lite sega på att fixa oss, så vi kom fram till 21.41 tåget. Sen var det inte så mycket mer med det.
Runt 21.25 kom vi på "va i helvete, titta på klockan, tåget går om en kvart!!"". På med kläder, packa ihop oss.. Och när alla satte på sig sina skor så hörde jag hur järnvägs"klockorna" började plinga och ringa utanför.. Klockan va då 21.30.. "Shit vad stressad jag blir när det plingar där ute!! Det måste ju va ett tåg som går mot Västerås" sa jag. Trots all stress så gick det upp ett ljus i mitt lilla huvud. Så när jag stod där med ena skon på i hallen utbrast jag "Nej.. Nääe. NEEEEJ! Det är inte sant!!". Jag tittade ju tågtider från Arboga, eftersom vi skulle vara där först. Tänkte absolut inte på det sen när vi åkte till Köping och skulle ta tåg där ifrån. Det går ju 10 minuter tidigare ifrån Köping.. Fick några mördarblickar. Men självklart var det vårt tåg som vi hade hört innifrån. Så vi fick gott klä av oss igen och fortsätta förtära alkohol i mängder. Nästa tåg gick 23.18 (FRÅN KÖPING, JAA..).

Väl på tåget, när vi sitter där och är glada och lättade över att vi äntligen kommit iväg, så ser vi hur Emmies ansiktsuttryck börjar förändras och hon också säger "Nej.. Det är inte sant..". Tro på fan att hon har glömt sitt körkort i bilen! Så hela vägen till Frimis från Resecentrer gick ut på att komma på en smart plan över hur vi skulle kunna fixa in Emmie.
Vi tänkte på allt ifrån "jag går in, sen går ut och röker eller liknande, så langar jag mitt pass till Emmie" till "Äsch, vi berättar som det är och hoppas på att dom är riktigt jävla snälla (sämsta planen dock)" till att "Emmie lägger benen på ryggen och slänger sig över staketet in vid uteserveringen"..

Grejen var ju den att vi skulle kommit in på VIP med Lucas. Men eftersom vårt tåg var så sent så var ju dom redan där. Så vi ställde oss i vanliga kön, som var rätt kort, och försökte ringa ut Lucas så vi kunde få gå in på VIP och slippa visa leg. Men icke, gick inte att prata i telefon. Hörde ingenting! Så vi testade vanliga kön. Stod och pratade lite med vakten, smorde honom lite, var allmänt trevlig. Sen bjöd jag honom på tuggummi vilket verkade uppskattas riktigt mycket. Han blev ännu trevligare. Då frågar han, innan han skulle släppa in oss, "Hur många är ni i sällskapet?". Så utbrister Emmie "Men duuu, nu är det såhär. Vi kommer från Köping och jag har glömt mitt körkort.. blablabla". Innan han hade frågat om leg. Jag menar, han kanske inte hade kollat? Men nej, det gick inte om hon inte kände någon som jobbade där och kunde intyga att hon var över 18, så.. Vi fick gott gå därifrån. Vi hörde på rösten och såg på honom att han ville släppa in oss egentligen. Rules are rules, så är det ju bara. Han skötte sitt jobb helt enkelt.

Vi ställde oss en bit ifrån VIP ingången och började diskutera om hur vi skulle gå till väga nu. Om vi skulle åka hem, eller gå på "efterfest" med några killar som kom ut ifrån Frimis. VIP kön va tom, och jag såg hur vakten sökte ögonkontakt. Så jag gick fram och frågade om det fanns en kille som hette Lucas Odén med på listan. Och att vi skulle gått in med honom och blablabla missat tåget, att vi försökte få tag på honom så han kunde komma ut till oss och hit och dit. Jo Lucas stod med, men han var ju självklart redan inne och vakten fick inte släppa in oss utan att Lucas skulle vara med förklarade han. Besvikna så stod vi där tysta en stund. Bara för att bryta tystnaden så frågar jag vakten "Vad är det egenltigen för skillnad på VIP kön och den vanliga?". Han förklarade då att det inte var någon skillnad förutom att VIPen kom in fortare. Då mumlade jag något med att vi lika gärna kunde ställa oss i den då.. Så skulle vi vända oss och börja gå bortåt. Då säger vakten "Men okej tjejer... Vill ni komma in hos mig?" vi ba "JAAAAAAAAAAA". Och utan att behöva visa leg så släpper han in oss. DOUBLE SCORE. I all otur så kom ändå lite tur tillslut.
Kvällen var, sammanfattningsvis, grym! Fick halva priset i baren också trots att det var några timmar efter att "halva priset i baren" hade slutat gälla. Triple score!

Nu sitter jag i ett badkar med kallnat vatten och överväger om jag ska gå upp eller byta vatten till varmt.. Sen har jag lite halvångest, vågar inte kolla mitt konto. Har en räkning på typ 600 att betala innan den 14e och.. Jag vet inte riktigt hur mycket som finns på kontot efter mammas och min sväng till Marieberg i torsdags kväll. Pain.

Hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0