tisdag kväll


2010-10-05

1 vecka, 4 dagar sedan var då jag senast bloggade!
Vilket jävla blogguppehåll! Det som har hänt så himla mycket roligt sedan dess. Tror ni jag orkar skriva det nu? NIX NEJ NOPE NO NE. Ni behöver ju inte få veta allt som händer i mitt liv.. Lite måste jag få ha för mig själv!
Kort och kompakt ska dagens händelseförlopp vara!
Mötte Carolina på tåget för att visa henne till Åsa i receptionen. Varför? Jo, hon skulle se om vår lilla hemtrevliga skola var något för henne. Which it was. Så torsdag gott folk, då börjar min framsida, min andra hälft, min medmänniska och min fru Carolina Westin i min stylistklass på Plusgymnasiet! Jag är lycklig, det känns som att mitt liv är fullbordat nu. Så om jag dör inom en snar framtid, gör jag det med ett leende på läpparna. Hope you see this Carolina!
Kort och kompakt var det va?
Hur som helst så började min dag med Projekt och.. säkerhet? Nej.. Projekt och .. Företagande! Tror jag lektionen heter. Vi gick igenom det sista inför provet nästa vecka. Känner att jag har så mycket som NOLL koll, men det gör inget. Det ordnar sig efter att panikångesten kommit dagen innan provet. Då får min hjärna som störst uppsugningsförmåga = bästa inlärningstiden.
Sen kom den andra och sista lektionen för min del... Estetisk verksamhet, där vi enbart lekte med färger! Färgcirkeln, målade med vattenfärger. Barnsligt roligt!
Tåget gick hem 10.56, när jag kom till Arboga trotsade jag vinden och tog mig till Café Stadsgården för en kaffe och förberedelseplugg inför körlektionen som började 12.50.
Dubbellektion stod på schemat och jävlar vad vi (jag) körde! Mhmmm, det är roligt! Tur att jag har så bra körlärare, som inte är så många år äldre än mig. Humor!
Som jag redan skrivit på facebook så blev denna dag historisk när jag fick i uppgift att ställa mig på gasen ett antal gånger för att lära mig att tvärnita. "Okej Lisa, när jag bankar i dörren så ska du tänka dig att det kommer en liten unge utspringades framför bilen. STÄLL dig på bromsen, vi ska flyga genom rutan... eller ja... nästan.." Kan ju erkänna att det där barnet dog ett antal gånger innan jag vågade trycka till ordentligt, hahaha..
Efter lektionens slut la jag mig i solariet en stund för att sen gå till biblioteket och plugga körteori. När jag plockar upp MacBooken, som bokstavligen talat farit runt som en handske där i baksätet under bromsningsövningarna, så säger det SWISCH, och så flyger mina två mini-CDskivor ut ur datorn som jag inte för så länge sen råkade trycka in så de fastnade!!! HISTORIA, det är vad det är. Ska föralltid minnas denna dag. Så om ni har råkat ut för samma problem som mig, sätt er då i bilen med datorn och öva kraftiga inbromsningar så datorn får sig en omgång, det funkar!
Vid fem började teorilektionen, höll på till halv sju. Trött som ett jävla aaaaaas väntar jag på att alla ska gå ut därifrån så jag får boka fler körlektioner. Dumt nog var det fullt ända fram till 5:e november, men vi bokade ändå in några lektioner då. Men sen blev jag tvungen att känna efter om jag hade en bulle i örat efter hon klart och tydligt sa att hon tyckte vi skulle boka uppkörning! HAHA. Har kört tre lektioner, och hennes förslag var att jag skulle köra upp inom tre veckor. Ja och ja tack för fan!
Så på måndag bokar vi uppkörning och uppskrivning. Blotta tanken på att jag kanske har körkort inom 3 veckor, den kittlaaas!
Nu vet ni!
Dags för en dusch, jag luktar lite usch (eller bränd iaf, har ju solat..)

Kommentarer
carolina din fru

åhhh vad söt du är min lilla baby<3 vi kommer ha det såååååå jävlaa kul! :D är sjukt taggad, sov hos mig imorgon? :D:D:D:D:D:D

2010-10-05





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0