E.L.F Eyeshadow Collection 100pc


2011-01-12

Jag tänkte att jag skulle passa på att visa och skriva lite om E.l.f's eyeshadow palette som jag fick i julklapp.
Den innehåller 100 skuggor. Ungefär 1/3 av skuggorna är skimmriga medans resten är matta. Det uppskattar jag verkligen då Kosmetikan.se's skuggpaletter som jag har innehåller nästan bara skimmriga skuggor.

Kvalitén på skuggorna är okej. Man måste verkligen arbeta in skuggan i penseln först då själva skuggan är otroligt hårt packad, för att ens kunna få färg på penseln. OCH använda primer så att de fäster. Använder du primer blir de också mer pigmenterade (färgstarka) också.

Den är helt klart värd pengarna! Dock är den just nu slutsåld som den verkar.
Jag tänkte göra en sminkning med bara skuggor från den här paletten och visa, så ni får se hur det kan se ut :-)

 


E.L.F's 100 eyeshadow palette



Alla färger på skuggorna, det är blandade skimmriga och matta



Varje skugga är lite större än ett pekfinger.




Testade att applicera några skuggor på handen.


Kommentarer

jag vill fan ha en sån där primer. men var kan jag hitta en billig bra då? :-)

2011-01-13




Hej!

Trevlig blogg du har ;)

Är själv make up artist & fotograf på amatör nivå ;)

Jag har handlat en del från ELF.. dock aldrig sett den paletten!! Är svag för paletter, och den här måste man ju bara ha! :D

Är inne & kikar, men hittar inte den.. Såg reklam för den under 50% sale, men när man klickade in fanns den inte. Hur får jag tag på den? :)



Hälsning, Kina

2011-01-24





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0