Make Up - Blue sky


2011-01-31

Nu har jag äntligen hittat tillbaka till bloggen!
Kom hem från Egypten sent på kvällen i fredags. Lördagen och söndagen spenderade jag med min saknade pojkvän. Och nu är det måndag, och jag är ledig från skolan som vanligt. Planerna för dagen är att packa upp min resväska, få lite ordning, blogga och sedan åka till Örebro för att fotograferas för tidningen Nollnitton. De har intervjuat mig om just min blogg, sminkblogg, och nu ska det fotas! Spännande :-)

 

Till den här sminkningen behöver du så mycket som:
Basprodukter i form av foundation, concealer, under eye concealer, transparent setting powder, puder med mattande effekt. Ögonbryns penna/skugga samt ett lipgloss i valfri nyans!

Till ögonen har jag använt: E.l.f's 100 pc palette (eller andra skuggor i nyanser av blått och turkos), MUS (Make up store) High Tech Lighter och sist men inte minst Max Factor False Lash Effect - Waterproof.

Varför jag väljer en vattenfast mascara "jämt" är för att jag tycker att den håller upp mina fransar mycket bättre än vanliga mascaror. Jag har alltid upplevt att mina fransar är väldigt tunga och slokar så fort jag lägger på mascara.
Känner du att du har samma problem? Då rekommenderar jag en vattenfast mascara! Speciellt Max Factor False Lash Effekt som finns på kicks för 175kr.

 



 


Till sminkningen har jag använt dessa skuggor - Från E.l.f's 100 pc palette

 


Kommentarer
Stina

Vad går du på för skola och vad för linje? Jätte bra blogg förresten! :)

2011-01-31





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0