Resa - Egypten, Hurghada


2011-01-23

Hej på er!
- Himlans dålig uppdatering, jag vet.. Men saken är den att jag och Carolina unnade oss en sista minuten i onsdags. Så vi hade mycket att göra i två dagar, eftersom vi åkte redan på fredagsmorgonen! Hur som helst så är vi i Hurghada, Egypten, just precis nu!

Jag kommer tyvärr inte uppdatera med så mycket sminkningar här nere, men jag tar tillfället i akt och ser till att uppdatera med lite resebilder och information istället!

Egypten och Hurghada är.. Smutsigt, fattigt, otroligt religiöst och varmt i solen (i skuggan är det också relativt varmt men jag är riktigt frusen av mig, så jag fryser där haha). Hur som helst så har vi inte hittat någon kanonstrand än, så vi ligger vid poolen och på takterassen och grillar våra kroppar.

Det är ingen "party hard" stad direkt. Av det lilla vi har sätt i alla fall. Det finns inga direkt "fina" restauranger i vårat område och inte heller någon pålitlig supermarket. Nu låter det som om det bara är massa negativt, men det är det inte. Dock hade jag lite högre förväntningar. Men som sagt, vi har ju inte sett allting än!


Första bilden - Hamn/strandpromenad


Kommentarer
Alexandra "Swoogy" Alvarsson

Vart i Hurghada, jag vet massor av billiga klädaffärer där!! :-D

2011-01-25




Alexandra "Swoogy" Alvarsson

Vart i Hurghada var ni* glömde lite..

2011-01-25





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0