Svar på kommentarer!


2011-01-02

"F: Hej du ! Hur fixar du dina ögonbryn?? Du har lagt i ngn färg?"
Svar: Hej på dig! Jag fixar mina ögonbryn lite olika beroende vad jag känner för.
Det här var kanske inte den bästa bilden (nedan), men jag har inte så många andra just här.. Jag varierar med att fylla i ögonbrynen med enbart en ögonbrynspenna från max factor som gör brynen lite "fylligare". Om jag sedan vill ha dem mer dramatiska och ytterligare lite mer markerade så fuktar jag en snedställd pensel och "doppar" i en mörkbrun brynskugga som jag lägger i underkant av brynet, samt där jag tycker att det fattas lite hårstrång/färg (som det gör i början och slutet av mina bryn). Jag markerar dem hårdare i underkant, där hårstråna börjar växa. Sedan tar jag samma pensel och suddar in skuggan i resten av brynet.
Det är enklare att visa än att förklara med ord - så jag slänger upp ett inlägg om enbart bryn.. inom kort!



"Carro: Hejsan! Jättebra blogg!
Jag undrar bara.. Hur mycket tar du för en dags/kvälls make?
Tack på förhand! :)"
Svar: Tack så himla mycket, blir jätte glad av att höra att du gillar bloggen :-) Mitt pris varierar lite beroende på om du har egna basprodukter eller ej. Som fattig student har man tyvärr inte råd med foundations och bra puder, löspuder, fixeringspuder i alla olika nyanser. Det blir självklart billigare om jag får använda dina basprodukter.
En dagsmakeup har jag nu till en början sagt att jag tar 150kr för. Och då använder jag mina produkter, förutom basprodukterna. En kvällsmakeup tar jag 200kr för. Och där är det också mina produkter, förutom basprodukterna som används. I priset har jag räknat med transportkostnader också, så jag kommer självklart till dig och lägger make up. Om du förstås inte bor 20-40-60-90 mil ifrån mig. ;-)

Så sammanfattningsvis:

Dagsmake-up: 150kr (exklusive basprodukter)
Kvällsmake-up: 200kr (exklusive basprodukter)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0