Halloweenlook 2 - Zombie (från 2010)


2011-10-18

Sår, blåmärken, blod, hängande skinn, kött m.m.
Känner du att det där lät lockande, så kanske du skulle satsa på en zombie-/levande död-look iår?
Det finns gott om instruktioner och till och med videos på hur man går till väga. Så sätt fart att klicka hem lite latex, modellera, fetsmink och geleblod innan allt tar slut(!!!!!!). Eller så gör ni som jag gjorde förra året, använde mig av helt vanligt lim från limstift, toapappaer, ögonskuggor, lite foundation men också geléblod och lite röd teatersminksfärg (de båda finns att köpa på panduro, åtminstone fanns). Och hur jag tillverkade mina sår, kan ni se här!

 

 

 

Måste bara tillägga att det är lite smått skämmigt att titta tillbaka på endel sminkningar jag gjort och lagt upp i denna blogg. Vilken liten nybörjare jag var, hihi. Men... Man måste ju börja någonstans!


Kommentarer

Super snyggt, Men ändå skit läskigt haha!

älskar din blogg!

2011-10-26





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0