Hairstyle - Rysk fläta


2010-12-23


Här ser man på ett ungefär hur det ska gå till när man gör en rysk fläta.
Ska försöka förklara till varje bild.. Steg för steg med andra ord!


Bild 1 & 2 - Ta ut en relativt tunn hårslinga på valfritt ställe, fläta en vanlig fläta i valfri längd.
Bild 3 & 4 - Med hjälp av fingrarna, eller ett skaft av en kam, tar du tunna (eller tjocka, vad du känner för.. flätan får ju olika utséenden beroende på vad du väljer) partier av den yttersta slingan och drar utåt så du får som öglor. Viktigt är att du håller i flätans slut stenhårt samtidigt som du drar i slingan. Viktigt är också att du drar från varannan sida. Först från höger, sen vänster, höger, vänster.
Bild 5 - Som ni ser på bild 5, så är öglorna tunna och "fina". Vill ni ha en mer sammansatt fläta så drar ni självklart i större partier.
Bild 6 - En resultatsbild. Jätte fint att göra en sån fläta och ha i luggen, för att få bort sidohåret från ansiktet, eller bara som något "extra" i frisyren.

Lycka till! Hoppas jag inte krånglat till med förklaringen. Hör av er i sånna fall! :-)


 

Och angående kommentaren om en smink-videoblogg.. Hmmmm.. Jag ska fundera på saken. Om du har tur kanske det kommer ett klipp med någon snygg sminkning till nyår ;-) Men jag lovar ingenting!

Föresten.. Angående alla kommentarer (och läsare).. TACK, verkligen, det betyder jätte mycket för mig att se att ni läser min blogg, gillar mina sminkningar/stylingar/tips m.m. Samt att ni ger feedback av alla dess slag! ♥


Kommentarer
Matilda

Awesome! Mer frisyrtips tack :D

2010-12-27





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0