Make Up - Peachy Prom


2011-01-13

En tjej som kommenterade ett av mina tidigare inlägg döpte sig till "Prom is coming up!".
Så sant som det är sagt, snart är det dags för bal. Även för mig, iiiiih, är jätte glad över att också få gå på bal i år (eftersom jag egentligen skulle tagit studenten och fått gå på bal) även fast jag enbart går första året. Jag har min underbara pojkvän Filip att tacka för det.

Hon ville ha sminktips på en enkel sminkning som passar till färgen "peach".
Och som hon också sa, det ska vara fint men ändå inte för mycket! Och det håller jag med om. Jag tycker inte att man ska sminka sig så hårt på balen.
Lätta, fina sminkningar som främhäver alla personliga drag i ansiktet är något som jag kommer satsa på när jag sminkar mina baltjejer! Jag tycker att man ska satsa på antingen läppar eller ögon, då det kan bli lite väl mycket om man smackar på med starka färger på båda ställena! Men det är självklart vad jag tycker.




När jag hör färgen "peach", så tänker jag på en färg som är ett mellanting mellan dessa två färger här ovan. Det är väldigt svårt att veta just hur din "peach" är i nyansen när jag inte har någon bild.

Men här kommer ett förslag på en lätt och fräsch sminkning till en "peachig" balklänning! :-)
Jag valde att lägga mycket fokus på läpparna och mindre på ögonen.
Jag tycker att det är snyggt med en stark ton på läpparna. Det är vågat med starka läppar, men väldigt snyggt! Ett stort plus är att tänderna ser vitare ut.
På ögonen valde jag att skugga i nyanser av peach, faktiskt! Tycker det är fint att matcha lite lätt.




Här har jag använt ett tunt lager av ett väldigt varmt rouge precis på kindäpplet som jag tonat ut på kindbenet. Och på läpparna har jag också använt ett väldigt varmt rosa läppstift som skiftar lite i orange. Sedan avslutade jag med ett transparent lipgloss.



Utan blixt. En lätt skimmrig skuggning med ljus, pärlvit, skugga i ögonvrån.
Samt vit kajal i vattlinjen och ljust skimmer längst in på underfransarna.
Och för det där lilla "extra" så fäste jag en transparent pärla på fransen vid ögats slut.




Utan blixt. Jag har fäst pärlan med ett hudlim från Panduro för ca 89kr (om jag inte minns fel).

 

 


Med blixt.




Kommentarer
a

complicated

2011-01-13




Skulle gärna vilja veta vad läppstiftet är för märke och vad nyansen heter!

2011-01-13




Vicki

Hej! Skulle också vilja veta vad det är för läppstift du använt. Jätteläcker nyans!

2011-09-21





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0